[O1] Gniazdo zapalniczki - odcięcie po zapłonie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cardriveros
    Classic
    • 2010
    • 30

    [O1] Gniazdo zapalniczki - odcięcie po zapłonie

    to ja się popiszę :diabelski_usmiech
    wczoraj wracałem z Dziwnowa
    jechałem fordem rengerem chyba 2,5D 110KW
    prędkość max z jaką jechałem to 151 i to z góry :lol:
    po prostej ok 139km/h więcej nie szło (wg GPS)
    tankowałem do pełna zaraz przed Legnicą czyli prawie już A4
    a zanim dojechałem go Krakowa to już nic nie było czyli ok 330km, bak zalany pod korek
    zbiornik z tego co czytam 80l :shock: :shock: :shock:
  • mlac
    Ambiente
    • 2008
    • 200
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #2
    [O1] Gniazdo zapalniczki - odcięcie po zapłonie

    Witam
    Jako, że jestem właśnie po ładowaniu akumulatora, ponieważ wysiadając zapomniałem wypiąć matę grzewczą która wyssała mi przez 8 godzin pracy cały prąd z auta, to mam pytanie.

    Czy jest jakiś prosty sposób aby gniazdo zapalniczki nie działało cały czas bez zapłonu?

    Myślałem żeby może jakoś "zmostkować" w skrzynce bezpieczników, bezpiecznik zapalniczki z jakimś innym który działa tylko przy włączonym zapłonie.

    Macie jakieś pomysły?
    Skoda Octavia Tour MORE 1.6 TWIN POWER
    Yamaha FZ6 s2 Fazer ABS

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 11009
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      zapalniczka ma 2,5mm2 zasilanie-czyli sporo
      lepiej przekaźnik zastosować sterowany 12V po zapłonie
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • g4cek
        Rider
        • 2011
        • 402

        #4
        najlepiej po zapłonie

        Komentarz

        • mlac
          Ambiente
          • 2008
          • 200
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Odkopię swój post. Bo wpadł mi taki pomysł do głowy, który planuję zrobić.
          Zweryfikujcie proszę.
          Mam podświetlane gniazdo zapalniczki. Jak wiadomo jeździmy teraz zawsze na światłach. Planuję wstawić przekaźnik w tunelu bezpośrednio przy gnieździe zapalniczki który by włączał zasilanie zapalniczki po włączeniu podświetlania zapalniczki.

          Dobrze kombinuję czy coś przekombinowałem?
          Skoda Octavia Tour MORE 1.6 TWIN POWER
          Yamaha FZ6 s2 Fazer ABS

          Komentarz

          • Bambek1
            Elegance
            • 2015
            • 967
            • Octavia I (1U2)
            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Nie widzę przeszkód rzekł ślepy koń...

            Panowie nie koniecznie musi być po zapłonie.
            Najważniejsze to rozerwać obwód zapalniczki a to skąd dostanie sterowanie przekaźnik jest mało istotne jego pobór mocy jest raczej mierzony w mW także każdy obwód powinien dodatkowe takie obciążenie wytrzymać. Może więc sobie sterowanie wziąć z oświetlenia zapalniczki.

            Nie mniej dla pewności sprawdź tylko ile pobiera sam przekaźnik "w pracy" który chcesz zastosować żeby nie przeciążyć obwodu oświetlenia gniazda chociaż na 99% raczej nie powinno być problemu.

            W czasie spoczynku jak nie ma prądu w obwodzie oświetlenia to i przekaźnik nie będzie zasilany więc w tym przypadku problemu nie ma.

            Możesz sobie dla kontroli całego układu założyć diodę LED za przekaźnikiem po stronie zapalniczki, która będzie świecić w czasie pracy gniazda to tak na wypadek gdyby "skleiło" przekaźnik.

            No i najważniejsze to dobrze dobrać przekaźnik do obciążenia prądowego urządzenia, które będziesz odpalał z tego gniazda.
            Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
            ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
            Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
            Spalanie - Motostat.pl
            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz

            Pracuję...